Presentació del llibre “Teatre i educació”, de Xesca Vela

Presentació del llibre
Teatre i educació. Guia pràctica per a la docència amb jove, de Xesca Vela Carmona

Presentació a càrrec de Montserrat González Parera (sotsdirectora de l’ESAD – Institut del Teatre)

Dia i hora: Dijous 22 de febrer de 2024, a les 17 h
Lloc: Institut del Teatre, Barcelona

Sobre el llibre

Les arts escèniques han estat sempre una eina educativa que aporta a la persona una investigació profunda del seu propi ésser en la dimensió socioemocional, artístic i cultural. Amb el teatre, els jove alliberen emocions, deconnecten dels conflictes diaris, es relacionen amb la resta, conviuen i confien en el grup, a més de desenvolupar la seva creativitat artística.

Aquest llibre està pensat per aportar eines bàsiques a la docència que vulgui impartir teatre a les seves classes o dinamitzar l’aula des d’una mirada més teatral. Els exercicis que es presenten són una recopilació curosa de l’autora, segons la seva vivència personal i professional en l’educació. El llibre conté cent deu exercicis teatrals organitzats segons el nivell de complexitat i de dificultat en la creació. Els capítols aporten eines de coneixença en el grup, treballa l’espai escènic donant prioritat al cos, als personatges, a la sonoritat i a la veu. Es potencia la posada en escena amb diferents materials i jocs d’improvisació, es convida a l’aproximació a l’escriptura teatral, és a dir, la dramatúrgia, fins a la seva representació. I finalment es fa un incís en la formació del públic per fomentar el pensament crític i artístic de manera col·lectiva.

Sobre l’autora

Xesca Vela Carmona és Doctora en Teatre i Educació per la UAB, és docent de secundària i Batxillerat i combina les seves classes amb la investigació a l’aula. És membre del Moviment Educatiu Sistèmic que treballa la Pedagogia Sistèmica. Té el Màster Universitari en Estudis Teatrals (UAB), el Màster en Coaching Sistèmic (UAB), el Postgrau en Pedagogia Sistèmica (Institut Gestalt) i és llicenciada en Ciències Químiques (UV). Sempre ha combinat els seus estudis universitaris amb el teatre i la dansa. D’aquesta fusió, científica i artística, ha nascut la seva passió per experimentar dins de l’aula la Pedagogia Teatral.

Fotografies de l’acte